Regulamin
Definicje
- Stronami umów świadczenia zamówienia przez internet są:
- Spółka: jemy.to Sp. z o.o. (dalej “Spółka”)
- Konsument składający zamówienie w wybranej Restauracji
- Restauracja: Maria Wyduba Przedsiębiorstwo "VEGA", Klasztorna 4, 63-720 Koźmin Wielkopolski, kontakt@vegakozmin.pl, NIP: 6211000135
- Konsument: osoba fizyczna, która składa zamówienie nie związane z jej działalnością zawodową lub gospodarczą.
- Platforma: program, za pośrednictwem którego Konsument może złożyć zamówienie w Restauracji.
- Zamówienie: czynność prawna wiążąca się z dokonaniem przez Konsumenta zakupu towarów lub usług oferowanych przez Restaurację zgodnych z ich opisem i ceną.
- Zakup: czynność wniesienia przez Konsumenta pełnej opłaty za towary lub usługi w Restauracji.
- Formularz adresowy: formularz dostępny po wyborze składników pozycji w menu Restauracji i kliknięciu przycisku “Złóż zamówienie”.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy dokument stanowi Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18.07.2002 (Dz.U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.) o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin tłumaczy zakres i zasady korzystania z Platformy. Strony korzystające z Platformy zobowiązują się do przestrzegania zasad Regulaminu.
- Przeglądanie asortymentu Restauracji nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Konsumenta na towary lub usługi znajdujące się w asortymencie Restauracji możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych, kontaktowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Spółka i Restauracja nie ponoszą odpowiedzialności za błędnie podany przez Konsumenta adres dostawy Zamówienia.
- Wszelkie informacje dostępne i wyświetlane na Platformie oraz stronie internetowej Restauracji nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz są zaproszeniem do zawarcia umowy określonej w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Zakazane jest wykorzystywanie Platformy przez Konsumentów w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi, dobrymi obyczajami lub w sposób naruszający uzasadnione interesy Spółki i/lub Restauracji. W szczególności Konsument nie będzie podejmował czynności, które mogłyby narazić Restaurację lub Spółkę na jakąkolwiek szkodę majątkową.
Przyjmowanie, realizacja zamówień, umowa
- Konsument poprzez złożenie Zamówienia i kliknięcie przycisku “Złóż zamówienie” na formularzu adresowym oświadcza, że zapoznał się i akceptuje niniejszy Regulamin.
- Konsument składając Zamówienie przyjmuje do wiadomości, że wiąże się ono z obowiązkiem zapłaty i zobowiązuje się podać niezbędne i prawdziwe dane wymagane przez Platformę w celu realizacji Zamówienia.
- Restauracja ma prawo zweryfikować poprawność wpisanych przez Konsumenta danych telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Restauracja ma prawo odrzucić Zamówienie w przypadku, w którym ma podejrzenie, że dane Konsumenta mogą być nieprawdziwe
- Umowa pomiędzy Konsumentem a Restauracją zawierana jest gdy Konsument poprawnie zakończy proces Zakupu a Restauracja potwierdzi przyjęcie Zamówienia do realizacji. Restauracja niezwłocznie potwierdzi przyjęcie Zamówienia drogą elektroniczną podając przewidywany czas dostawy.
- Umowa może być poprawnie zrealizowana przez Restaurację pod warunkiem podania przez Konsumenta prawidłowych danych adresowych i kontaktowych.
- Jeśli Zamówienie jest realizowane z dostawą do domu, Konsument powinien być obecny pod adresem podanym w trakcie składania Zamówienia.
- Restauracja ma prawo odrzucić Zamówienie w następujących przypadkach:
- Dezaktualizacji oferty na stronie internetowej Restauracji,
- Zaistnienia siły wyższej, która uniemożliwiła realizację Zamówienia,
- Podania przez Konsumenta nieprawidłowych danych adresowych dostawy i/lub kontaktowych.
- W celu uzyskania informacji o statusie Zamówienia, Konsument może skontaktować się bezpośrednio z Restauracją wykorzystując do tego dane kontaktowe podane na stronie internetowej Restauracji lub w potwierdzeniu zamówienia.
- Przyjęcie Zamówienia przez Restaurację zostanie potwierdzone pocztą elektroniczną lub na stronie statusu zamówienia dostępnej po poprawnym zakończeniu procesu Zakupu.
- Podany czas realizacji Zamówienia jest czasem poglądowym i jego przekroczenie nie stanowi podstawy do reklamacji.
Płatności
- W przypadku złożenia Zamówienia przez Konsumenta powstaje obowiązek zapłaty. Konsument może opłacić Zamówienie wyłącznie drogą internetową.
- Przyjęcie Zamówienia do realizacji możliwe jest tylko po potwierdzeniu przez Spółkę otrzymania wpłaty środków w wysokości odpowiadającej cenie określonej w Zamówieniu.
- W przypadku odrzucenia opłaconego Zamówienia przez Restaurację, środki zostaną zwrócone na konto Konsumenta nie później niż w przeciągu 10 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za zwroty realizowane poza Platformą przez Restaurację.
- Spółka jako partner Operatora Systemu Płatności internetowych zastrzegają sobie prawo do odrzucenia płatności Konsumenta, w szczególności w przypadku zaistnienia podejrzeń co do legalności płatności.
- Restauracja upoważniła Spółkę do akceptacji w jej imieniu płatności online dokonywanych przez Konsumentów.
- Restauracja może używać składników oraz dodatków do posiłków i napojów, które mogą powodować alergie i nietolerancje. W przypadku, w którym Konsument ma alergię na którekolwiek artykuły spożywcze, prosimy o kontakt z Restauracją, w celu uzyskania aktualnych informacji o alergenach przed złożeniem Zamówienia.
- W przypadku pytań związanych z Zamówieniem, Konsument powinien skontaktować się z Restauracją poprzez telefon lub pocztę elektroniczną.
Odstąpienie od umowy przez Konsumenta
- Konsument jest uprawniony do odstąpienia od Umowy przed rozpoczęciem jego realizacji przez Restaurację.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, zobowiązany jest on poinformować o tym Restaurację drogą telefoniczną niezwłocznie po potwierdzeniu przez Restaurację przyjęcia Zamówienia do realizacji. Umowa nie może zostać odwołana jeśli Restauracja nie wyraziła na to zgody.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, środki opłacone drogą internetową zostaną zwrócone na konto Konsumenta nie później niż po 10 dniach roboczych od dnia uzyskania przez Spółkę informacji o odstąpieniu od zawartej Umowy.
Rozpatrywanie reklamacji
- Reklamacje związane z Zamówieniami lub realizacją Umowy powinny być składane bezpośrednio do Restauracji przy pomocy kontaktu telefonicznego pod numerem: 627216061 lub poczty elektronicznej pod adresem email: kontakt@vegakozmin.pl.
- Reklamacje Konsumenta dotyczące Usługi, będą rozpatrywane w terminie do 10 dni roboczych od ich zgłoszenia, a informacja o reklamacji zostanie wysłana pocztą elektroniczną. Reklamacje można składać w następujący sposób:
- Pocztą elektroniczną na adres: kontakt@jemy.to
- Pocztą tradycyjną na adres: Jemy.to Sp. z o.o., ul. Jana Rymarkiewicza 5A, 60-681 Poznań
- Reklamacja powinna zawierać niezbędne informację do jej rozpatrzenia, w szczególności imię i nazwisko Konsumenta, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, datę złożenia zamówienia, datę realizacji zamówienia, adres realizacji zamówienia oraz wytłumaczenie dla reklamacji. W przypadku niepełnych danych Spółka może wystąpić o ich uzupełnienie przed rozpatrzeniem reklamacji. Czas rozpatrzenia reklamacji zostaje wydłużony o czas oczekiwania na przedstawienie pełnych danych przez Konsumenta.
- Spółka może odmówić rozpatrzenia reklamacji złożonych po upływie 90 dni od momentu wystąpienia przyczyny reklamacji.
- Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Ochrona danych osobowych
- Spółka przechowuje oraz przetwarza dane osobowe Konsumenta. Szczegóły odnośnie przetwarzanych danych osobowych, w tym możliwość ich usunięcia/zmiany/edycji przedstawione zostały w Polityce Prywatności.
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Jakikolwiek spór zaistniały w związku z realizacją Usługi przez Spółkę będzie oddany do rozstrzygnięcia sądowi właściwemu dla lokalizacji Spółki.
- Do korzystania z Platformy, w tym przeglądania asortymentu Restauracji oraz składania Zamówień, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Spółka zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu. Zmiany w Regulaminie wchodzą w życie po 2 dniach od ich publikacji.
- Jeżeli postanowienia niniejszego Regulaminu stoją w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisy.